Hypoteket väljer Amaker som digital byrå

Bolåneutmanaren Hypoteket väljer Amaker som digital byrå. Uppdraget består av att driva tillväxt och stärka varumärket.

Amaker ska stötta Hypotekets strategiska och taktiska digitala mediestrategier med fokus på sök och sociala medier.

Hypoteket är en av de snabbt växande aktörerna som utmanar storbankerna på bolånemarknaden. Digitaliseringen är den främsta orsaken till att Hypoteket kan erbjuda lägre räntor än storbankerna. Genom att de flesta processer är helt digitala och bolån tecknas med bank-id kan Hypoteket hålla nere kostnaderna och ta lägre marginaler än storbankerna. Strax över 20 000 kunder har tecknat bolån hos Hypoteket och nu ska bolåneutmanaren stärka varumärket och fortsätta sin tillväxtresa.


- För att nå detta behöver vi en flexibel partner som ser till helheten och kan stötta oss strategiskt och operativt i specifika mediekanaler säger Patrik Fjelkegård CMO på Hypoteket. Det finns en tydlig transparens och proaktivitet som vi värdesätter högt.

Amaker har sedan starten 2019 kunnat se och öka efterfrågan av deras tjänster - att hjälpa kunder med digital marknadskommunikation på kundernas villkor och förutsättningar där projektteam och samarbetsformer baseras på kundernas nuvarande situation.

Vår erfarenhet av både köp- och säljsidan i kombination med att vi följer tekniken på nära håll fungerar som en brygga för annonsörer och minskar sårbarheten för de bolag som är nyfikna på att ta in eller sköta delar av köpprocessen inhouse säger Maria Lindau, Byråchef på Amaker. Samarbetet mellan Amaker och Hypoteket inleddes i maj och vi är både stolta och glada över att Hypoteket valt oss som partner.

Amaker ingår i Execute Media, som tillsammans med Adssets och Quad - har ett gemensamt uppdrag - att göra medieköp enkelt, transparent och effektivt för både köpare och säljare.

Föregående
Föregående

Ny bok om digital marknadsföring

Nästa
Nästa

Välkommen Raoul